Marknadsföring, människor och interaktion
(Klicka för en större bild)

Marknadsföring, människor och interaktion

Peter Svensson & Jacob Östberg

549kr / st.
Häftad
Artikelnummer:9789144110042
Enhet:st.
Lagerstatus:Beställningsvara
St:
Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, det vill säga interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam.
Skriv ut
Visa stor bild
PDF